2011. július 20., szerda

Napi agymenések #28

Gyors közvélemény kutatás, mielőtt közzétenném a nyár eddigi élményeiről szóló, meglehetősen terjengős, csupakép posztot, amiben heves elnézéskérés közepette leírok 21 jó kifogást arra, hogy miért is nem látott senki eddig neten....

Fészbúkon, az adatlapon van egy olyan rész, hogy "érdeklődés". Itt bejelölhetjük, hogy "nők", "férfiak", illetve aki akarja, az mindkettőt.
Na és itt jön a kérdés, miszerint itt az érdeklődés arra vonatkozik, hogy melyik nemhez vonzódunk, vagy pedig (igen naívan) arra, hogy melyik nemmel barátkozunk szívesebben?

Ugyanis én ez utóbbi szerint pipálgattam, és ahogy nézegetem néhanapján az ismerőseim adatlapját, mindenki az ellenkező nemet pipálta ki (már aki kitöltötte).

Szóval akkor most én vagyok naív -illetve nyíltan biszexuális a fész adatlapom szerint- vagy pedig mindenki szexista? :D

23 megjegyzés:

  1. Ezen a kérdésen már én is eltűnődtem. Először arra gondoltam, hogy azt jelenti, ki melyik nemhez vonzódik szexuálisan, de aztán rájöttem, hogy nem feltétlenül.

    A Facebook amerikai oldal, Amerikában harapnak a nemi diszkrimináció miatt (is), ezért, ha ez egy szexuális irányultságra vonatkozó kérdés lenne, akkor már régen nem működhetne a Facebook.
    A logika legalábbis ezt diktálja, de hát tudjuk, mennyire logikusak az amcsik...

    Aztán láttam az itteni meleg barátaim adatlapját, ők a saját nemüket jelölték meg ezen a helyen, így megint elbizonytalanodtam ebben a kérdésben, mert lehet, hogy mégis a nemi vonzódást firtatják itt francbukkék? Vagy csak a barátaim értelmezték így ezt a kérdést?

    A végén egészen egyszerűen oldottam meg ezt a dilemmát, nem írtam ide semmit és nem is jelentettem meg. Ha valaki magától nem jön rá, és érdekli, hogy a fiúkat szeretem, a lányokat, vagy mindkettőt, az majd megkérdezi tőlem, oszt annyi :-D

    VálaszTörlés
  2. A dolog végtelenül egyszerű: nem kell megadni semmilyen személyes adatot, csak a legszükségesebbeket, hogy kapcsolatot lehessen veled tartani. Minden máshoz senkinek semmi köze. Aki közeli, személyes ismerős, vagy barát, az úgyis ismer, tud rólad mindenfélét, tehát neki mindegy, mit írsz ki fácsén, idegeneknek viszont a világon semmi köze a személyes adataidhoz.

    Mivel eldöntheted, hogy az adatlapodat kik láthatják, itt megint csak előjön az a kérdés, hogy azok, akik személyesen is ismernek, ismerik-e a rád vonatkozó infókat - most akkor konkrétan az érdeklődési körről beszélünk -, de mivel itt a válasz általában "igen", ezért számukra érdektelen, hogy mit adsz meg. Értelmes ember csak a jelölt ismerőseinek engedni látni a szerkesztett, tudatosan elkészített adatlapját (én legalábbis így vagyok vele), szóval kívülálló nem fogja látni, hogy mit adsz meg.

    Innentől kezdve tehát édesmindegy, hogy mit írsz be, vagy egyáltalán bármit beírsz, mivel - szerintem - senkit nem érdekel, vagy már eleve ismernek annyira személyesen, hogy tudják, mi merre hány lépés.

    VálaszTörlés
  3. Én részemről a legminimálisabb információkat adom csak meg magamról, aki meg kíváncsi valamire, majd szépen kinyitja a kicsi száját és megkérdez.

    VálaszTörlés
  4. Akkor én nem vagyok értelmes ember, mert nekem látható az adatlapomon néhány dolog ismeretlenek számára is, de ennek oka van, hogy azok miért láthatók. Így viszont, ha a CIA is, vagy bárki más is arra kíváncsi, hogy mi az érdeklődési köröm, akkor megtudhatja az összes titkomat: hogy szeretem a Star Trek-et, érdekel az űrkutatás, bírom a zenét és nagy a pofám :-D

    Egyébként belső, vagy magánjellegű dolgokat sem posztban, sem kommentben nem írok a francbukkon, úgyhogy aki igazán meg akar ismerni, az ne a francbukkon keresztül próbálkozzon :-))))

    VálaszTörlés
  5. Ja! Gizmocska, huppanj át, légyszi, mindkét blogomra, a Star Trek-esen is van számodra valami (ez jó hosszú, de tényleg hosszú, viszont nagyon érdekes), meg a személyes blogomon is (ez emberibb hosszúságú) :-)

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Ha hazaértem a pacigolásból, meglesem! :D

    Amúgy annó azért adtam meg a legtöbb dolgot, mert sem az iwiwen, sem a májvipen nem volt soha kitöltve az adatlapom rendesen és egy csomó olyan jelölés érkezett, akikről fogalmam sem volt, hogy kicsodák, inkább csak "skalpvadászok", akik az ilyen "hiányos" adatlaposokat jelölgették, gondolván: Ha nincs minden kitöltve, nem nagyon figyel oda rá, úgyis visszajelöl. Fácsén, hogy rendesen ki van töltve, egy olyan ismerősöm van, akiről fogalmam nincs, hogy ki, mindenki mást tényleg ismerek, a fész által generált barátajánlatokat (ismerősöm ismerősét kidobáló hülyeség) meg kiikszelem. :D
    De itt az ideje egy újabb adatlap módosításnak. :D

    Kis Update: úgy néz ki, felvettek fizika szakra. (keserédes dolog...) Legalábbis a pontom megvan bőven, majd jönni fog az értesítő a sulitól... :D

    VálaszTörlés
  8. Ami azt illeti, nekem már erősen tele van a hócipőm ezzel a sok közösségi oldallal. Értem én, hogy trend, meg aktuális birkadivat, de az a gond velük, hogy éppen az ellenkező hatást érik el, mint amit kitűztek célnak: nem teremtenek közösséget, legalábbis nem valóságosat, hanem csak virtuálisat.

    Oké, az az előnyük valóban megvan, hogy megkönnyítik a kapcsolattartást az emberek között olyan esetben, ha mondjuk két külön országban, vagy földrészen élnek, de sajnos háttérbe szorítják a személyes emberi kapcsolatokat, és a virtuálist erősítik, ami szerintem nem jó dolog, mert ez egy sokkal korlátozottabb jellegű kapcsolat, és egyfajta elidegenedést eredményez.
    Detto MSN, és társai...

    Csak sajnos, sok esetben nincs más mód kapcsolattartásra, így marad az ésszerű felhasználás.

    VálaszTörlés
  9. Felvettek? Az nagyon kőnig :D
    Tarunk majd felvételi bulit? :D

    VálaszTörlés
  10. Gizmo: Gratula!!!!!!!! :-D

    Márió: Hogy a közösségi oldalak teremtenek-e közösséget, az leginkább az oldalak használóitól függ szerintem. Amit én észrevettem, az az, hogy az emberek csak rakosgatják fel a saját okos dolgaikat, vagy baromságaikat, de nemigen figyelnek mások posztjaira - tisztelet a kivételnek -, így aztán mindenki szépen elvan magában. Éppen olyan, mint a valóság :-)

    Én most három olyan emberrel is elkezdtem tartani a kapcsolatot rajta, akikkel cirka két hete hétvégén ismerkedtem meg (személyesen), de van közöttük vidéki, meg hát London sem kicsi... A francbukk remek lehetőség ott folytatni a beszélgetést, ahol személyesen abbahagytuk.

    VálaszTörlés
  11. Persze, egy alapvető kapcsolattartásra valóban megfelel. Nekem is van több külföldön élő ismerősöm, rokonom, akikkel fácsén IS tartom a kapcsolatot.

    Én csak arra próbáltam kicsit rávilágítani, hogy a kevésbé tudatos felhasználók szerintem annyira hozzászoknak az ilyen nem valós, virtuális, személytelen kapcsolattartáshoz, hogy a való életben már kevésbé megy nekik a dolog. Ha nincs előttük billentyűzet, meg szmájli-ikonok, akkor meg sem tudnak szólalni, nem bírják kifejezni magukat, mivel megszokták a virtuális környezet beszűkült lehetőségeit.
    Nem tudom, ma még beszélgetnek egymással az emberek, a fiatalok, vagy már annyira megszokták az írásbeli kommunikációt?

    VálaszTörlés
  12. Igen, abban szerintem is igazad van, hogy az internet miatt befordulóbbak az emberek és a személyes kontakt is van, akinek nehezebb.
    Egy ismerősöm mesélte (középiskolai tanár Mo-on), hogy vannak olyan kamaszok, akik a harsány, egészséges, teli torokból való nevetés helyett mindössze annyit mondanak, hogy "lol". Azt hiszik, ez a normális...

    Ami még a közösségi oldalaknak lehetne egy előnye - ha tudatosan használnák a népek -, az az információszerzés. Követni olyan, az érdeklődésüknek megfelelő oldalakat, amelyek tisztességesen működnek, egyszerűen fölöslegessé teszi, hogy száz helyről szerezze be az ember a számára szükséges információkat.
    Saját példa: a NASA-nak több oldala is van a francbukkon. Engem érdekelnek az űrhírek, a NASA mindenféle oldalaiból követem azokat, amik számomra a leghasznosabb tájékoztatást nyújtják. Nem kell több weboldalra is ellátogatnom, a francbukkon ott van napra készen minden, ami érdekel.

    Nem tudom, az utolsó kérdésed mennyire költői, ha nem az, akkor: részemről szoktam beszélgetni személyesen is, nekem az a természetes, az internet pedig csak pótlék. Viszont gyanítom, hogy a nálam fiatalabbak között akadnak szép számmal, akik csak ülnek a gép előtt és azt hiszik, élnek... Aztán kimennek az utcára és leszúrnak valakit, mert megszokták, hogy a számítógépben mindenkinek több élete van, nem is feltételezik, hogy a való élet más. Sarkos példa, de volt már ilyen.

    VálaszTörlés
  13. Na hát igen, erről van szó...
    Az internet és a modern világ egyre jobban elidegeníti az embereket egymástól és a külvilágtól.
    Szomorú... Nincs már nevelés, iránymutatás, a média az etalon, mindent abból tanulnak az emberek, így a gondolkodásuk és személyiségük felszínessé és semmitmondóvá válik.
    Társasági összejövetel alatt meg a kollektív lerészegedést értik.
    Komolyan nem értem, hogy jutott el idáig a világ...

    VálaszTörlés
  14. Nem akarok összeesküvés-elmélet-pártinak tűnni (pedig annak fogok), de szerintem a média ilyen mértékű ráerőltetése az emberekre valamiféle zseniálisan megszervezett tömeges agymosás. Az emberek java része örül, ha nem kell gondolkodni, nehezen vállalja föl önmagát, a saját véleményét (már ha van neki), inkább azt lesi, mint béget a nyáj és ő is azt kezdi el nyomni.
    Kritika nélkül elfogad mindent, amit a szájába nyomnak, azt rágja szépen, még ha az a valami egy darab sz*r is. A lényeg, hogy ne lógjon ki a sorból... Ennélfogva ezek az emberek - és ők a tömegek, ezt ne felejtsük el! -, könnyen befolyásolhatóvá, manipulálhatóvá válnak, azt skandálják, amit előénekelnek nekik. Gondolkodásmentes életük egyetlen értelme a kaja, a pia, a szex és a tévé... Szánalmasnak is mondhatnám, ha hosszú távon nem látnám veszélyesnek azt, hogy kinevelődik egy-két ilyen generáció. Aztán majd jön a bőr alá beültetett chip és társai... Egyre inkább zseninek tartom Orwell-t az ő 1984 című regényével, nem is tévedett túl sok évet...

    És valahol itt van a kérdésedre a válasz is, így jutott el idáig a világ.
    Például a magyar oktatás már nem az, ami a mi iskolás éveinkben volt, a messze földön híres, erős, komoly, tudást adó oktatás, hanem lesüllyedt amerikai szintre, tudatlan birkákat nevelnek, akiknek bizony az az egyetlen szórakozása, hogy tinédzserekként alkoholmámorban fetrengenek a sárban minden hétvégén, időnként megverik a tanárt, ha az valami valós értéket próbál nekik közvetíteni, vagy éppen csak rájuk szól, hogy ne sz*rjon a "kedves" diák óra alatt a tanterem közepére...

    És, tudod, nem hiszem el, hogy ez csak úgy, magától alakul, mert ezt is valaki/valakik alakítják. Nyilván érdekük fűződik hozzá...

    VálaszTörlés
  15. Nem akarok politizálni, de azt azért megemlíteném, hogy a kedves kormányainknak (mindegy, milyen színű a logojuk) valahol érdekükben áll, hogy olyan társadalmat "neveljen" magának, ami ha kell, kivonul az utcára macskakövet dobálni a rendőrökre. Mióta kitaláltam, hogy jelentkezni kéne egyetemre, figyelgettem, hogy pl a mostani kormányunk milyen intézkedéseket tesz oktatás terén, és őszintén szólva, engem nem nyűgöz le, amit csinálnak. Nem részletezem és persze a mérlegnek két oldala van, van pár olyan is, ami nem rossz dolog, de a 80%uk úgy életképtelen, ahogy van. Dettó ugyan ez vonatkozik a középiskolai oktatásra, de még az általános iskolaira is. Miért állna érdekében bárkinek is értelmes, tanult embereket nevelni, ha az fogja magát és kiviszi az "agyát" külföldre (mert ott mondjuk megfizetik), ha nevelhetnek bunkó, tanulatlan és nem utolsó sorban befolyásolható embereket, akiknek a seggük alá adják a médiát, ahol tovább hergelik őket.

    Ezen pedig nem segít az a tény sem, hogy azok az emberek, akik elvileg az ország jövői, fészbúk, iwiw, stb közösségi portálokon élik az életüket, átlag 10 percenként posztolnak valami baromságot és hírből sem ismerik azt, hogy "felülök a biciklimre", mert biciklit is csak youtube-on láttak bakivideóban.

    Meg a lájkold, ha neked is van ilyen meg olyan jó barátod, holott ezeknek a fiataloknak nincsenek igazi barátjaik. Leginkább azért, mert ha élőben, szemtől szembe kell kommunikálniuk valakivel, meg sem tudnak egy értelmeset nyikkanni. Ellenben cseten marha nagy legény mindegyik.

    Ezek mellett én nem tartom rossz dolognak a fészbúkot, bár pár ismerősömet heveny üzenőfal-poszolgatási szindrómája miatt letiltottam, így nem látom, miket posztol, de ha az ember úgymond rendeltetésszerűen használja az oldalt, sok örömöt is lel benne. :D

    VálaszTörlés
  16. Addig, amíg valaki értelmesen használja a francbukkot és tényleg csak használja, nem pedig a rabja, addig szerintem is van az oldalnak létjogosultsága.
    Az viszont, aki ott él és az igazi világban nem találja a helyét, az már beteges, annak pszichológusra van szüksége, no meg valódi társaságra, valódi életre.

    Persze a valódi világban beszélgetve adnia kell a mondókájához az arcát is, na, ezen a ponton már nem mindenki olyan nagylegény, mint egy nicknév mögött elbújva, arctalanul a neten :-D

    VálaszTörlés
  17. Mind2töknek tökéletesen igaza van :)

    A média és a politikai összefonódás nyílt titok, hiszen a két nagy magyar kertévé tulajdonosai között jelenleg kormányon lévő emberek vannak, vagyis nyilvánvaló, hogy nem fognak ellendemagógiát folytatni. A közmédia meg aztán a köbön. Mindegy, milyen garnitúra van, mindenki a saját embereivel tölti fel a posztokat, hiszen a kezdő marketinges is jól tudja, hogy a média az egyik legnagyobb fegyver.
    Tévét mindenki néz, netezni mindenki használ, rádiót mindenki hallgat (korosztálytól függően, esetenként átfedéssel). Az elmúlt 20 év alatt meg hozzászokhattunk már, hogy az agyunk ki van mosva akármilyen förtelemmel (már aki hagyja magát), és bármit készpénznek és ténynek veszünk, ha bemondják a tévében.
    Az oktatás mélyrepülése ezzel úgy van relációban, hogy mivel az iskolákban már nem tanítják, nevelik a kölköket, agyatlan, félművelt, gondolkodni képtelen zombik kerülnek ki az iskolapadokból, akik nem értik az őket körülvevő világot, de nincs is igényük arra, hogy megértsék azt. Ezekből lesznek a birkák, akiknek nincs önálló véleményük (max. egy valóságsó szavazásánál), így tökéletesen manipulálhatóak, addig is bármit le lehet gyömöszölni a torkukon, nem fognak sem visszakérdezni, sem "lázadni" a rendszer ellen.
    Ami régen a vallás volt, az ma a média; kell valami, hogy a hatalmas néptömegeket kontrollálni lehessen. A tökéletes kontroll meg úgy érhető el, ha a nép megkapja, amit akar, pontosabban: azt kapja meg, ami ízlést mesterségesen rájuk erőltettek. Ezek után nem kell neki más, megelégszik azzal, ami van, nem kérdez, nyugton van, nincs vele gond.

    A probléma forrása nem is annyira a jelennel van, de sokkal inkább a jövővel. A mai középkorúak és idősek pár évtized alatt eltűnnek, és a helyüket a mai fiatalok veszik át. Olyan ez, mint ingoványos talajra alapozás nélkül építkezni; csak idő kérdése, mikor dől össze az egész ház. Felnőtt, fel fog nőni több olyan generáció, aminek tagjai sem olvasni, sem írni, sem gondolkodni nem tudnak, munkájuk nem lesz, jövő és remény nélkül fognak élni, de ennek nem is lesznek tudatában. Na, AKKOR mi lesz majd velük és a világgal?

    VálaszTörlés
  18. Márió, láttad a "Docler - Végjáték - A világ leigázásának forgatókönyve" című filmet? Ha még nem, javaslom, nézd meg, elgondolkodtató, éppen arról szól tényekkel alátámasztva, amiről te írtál elméleti síkon, csak egy picit bővebben. Egészen konkrétan a Bilderberg csoport áldatlan tevékenységéről van benne szó, ami a film készítői szerint kihat az egész világunkra. A YouTube-on fent van, 2 órás film. Angol nyelvű, magyar felirattal, az első része itt van:

    http://www.youtube.com/watch?v=aSqjBd3gipo

    Vagy igaz, vagy nem, vagy csak részben igaz, ami ebben a dokumentumfilmben elhangzik, de végeredményben nem történik benne más, minthogy mindenki által ismert tényeket más logika szerint állít össze, egy teljesen másféle szemléletet feltárva ezzel.

    VálaszTörlés
  19. Majd megkukkantom. Szeretem az ilyesmit :) (lsd még Zeitgeist)
    Nem mellesleg egy ideig a Docelr Holding egyik végénél dolgoztam, nem tudom, van-e összefüggés a kettő között... nagy internetes szolgáltató vállalatcsoport.

    VálaszTörlés
  20. A Zeitgeist volt az első ilyen jellegű film, amit megnéztem, azóta már másik két részt is gyártottak belőle.

    Nem tudom, hogy van-e közük egymáshoz... A Végjáték interneten terjed, de szerintem épp ellenkező a filozófiája a multikéval és nagy vállalatokéval. Talán csak névazonosság.

    VálaszTörlés
  21. Gizmo, megnéztem, ez a 28-as napi agymenésed :-))

    VálaszTörlés
  22. Köszíííí!!! :D Át is írom! :D :D :D

    VálaszTörlés
  23. Kedves Gizmo, el tetszik lenni lustulva... :-P
    (Próbáltam ennél magyartalanabb megfogalmazást találni, de nem jött össze :-D)

    VálaszTörlés